Me kasutame nüüdisaja tehnoloogiat ja töövõtteid, et sinu raha ja andmeid kaitsta ning olla sulle parim pangandusteenuse partner.
Et sa tunneksid end LHV teenuseid kasutades turvaliselt, kasutame mitmetasemelisi turvameetmeid.
Lähtume järgmistest turvalisuspõhimõtetest
Oleme pühendunud oma klientidele võimalikult turvalise ja usaldusväärse teenuse pakkumisele. Seepärast oleme tänulikud teavituste eest, mis aitavad meie teenuste turvalisust suurendada.
Meil ei ole põhjust küsida telefoni või e-posti teel sinu pangakaardi numbrit või CVC koodi, kasutajatunnuseid, salasõnu ega paluda sul sisestada PIN-koode. Kui sedasi peaks juhtuma, on ilmselt tegu pettusega.
Mida saad teha sina?
- Kui telefoni teel küsitakse sinult kaardinumbrit, salasõnu või koode, katkesta kõne koheselt ning teavita sellest LHV-d.
- Isegi kui helistaja numbrina näidatakse LHV numbrit, ent kõne tundub kahtlane, siis katkesta kõne ning helista ise meile, kasutades numbrit 6 800 400.
- Kui kahtlustad, et tegu võib olla petukõnega, palu endaga suhelda eesti keeles või küsi üle, kellega nad rääkida soovivad. Petukõne puhul ei tea helistaja reeglina, kelle numbrile nad parasjagu helistavad.
Internetis pangatoiminguid tehes ole tähelepanelik ja tee kõik endast olenev petuskeemide äratundmiseks.
Mida saad teha sina?
- LHV ei edasta oma klientidele kunagi viiteid kodulehele mobiiltelefoni lühisõnumi teel. Kui oled saanud mobiilile petusõnumi või kahtlase e-kirja, teavita sellest LHV-d aadressil info@lhv.ee või security@lhv.ee.
- Internetipanka sisse logides veendu alati, et see on LHV ametlik pangakanal. Sellele viitab veebilehe korrektne aadress, toimivate linkidega ja korrektne lehekülg ning veebilehitseja aadressireal olev väike roheline tabaluku sümbol. LHV internetipanga kodulehe aadressi alguses on alati https://www.lhv.ee/ või https://api.lhv.eu/psd2...
- Pea meeles, et Smart-ID ja mobiil-ID PIN2-koodiga allkirjastatakse üksnes lepinguid ning kinnitatakse makseid. Internetipanka sisenemiseks ei küsi LHV mitte kunagi sinult PIN2-koodi.
- Vaata järele, kas oled määranud oma internetipanga limiidid asjakohaselt. Ära hoia neid limiite liiga suurena, sest saad nende suurust vajaduse korral alati muuta.
Loe internetis turvaliste pangatoimingute tegemise kohta lisanõuandeid Eesti Pangaliidu infoturbe lehelt.
Me kasutame krüpteeritud andmesideühendust, et tagada kliendi ja pangateenuste vahel turvalisem infovahetus. Kasutusel on TLS protokolli versioon 1.2 või uuem.
Mida saad teha sina?
- Veendu, et LHV internetipanga aadress on veebilehitsejasse sisestatud õigesti ja sa kasutad turvalist ühendust. Kui veebilehitseja teavitab sind võimalikest ühenduse turvalisuse- või sertifikaadiprobleemidest, hoidu pangateenuste kasutamisest.
- Uuenda nii oma telefonis kui ka arvutis tarkvara ja tee turvauuendusi korrapäraselt.
- Võimaluse korral paigalda oma seadmetesse viirusetõrje tarkvara.
Internetipanga kasutaja isiku tuvastame ainulaadse kasutajatunnuse ja tugeva autentimisvahendiga, milleks on ID-kaart, mobiil-ID, Smart-ID või PIN-kalkulaator. Internetipanka saad sisse logida ka kasutajatunnuse ja parooliga, ent parooli abil ei ole võimalik teha ülekandeid.
Mida saad teha sina?
- Sa hoiad oma kasutajatunnuse ja parooli ainult enda teada. Pea meeles, et LHV ei küsi su parooli ega PIN-koode mitte kunagi ei e-posti ega telefoni teel.
- Mobiil-ID-d ja Smart-ID-d kasutades veendu alati, et sinu mobiiltelefonis kuvatav kontrollkood vastab internetipangas või mobiiliäpis näidatud koodile.
- Mobiil-ID ja Smart-ID PIN-koode tohid sisestada ainult oma mobiiltelefoni vastavas rakenduses. mobiil-ID ja Smart-ID PIN-koode ei tohi kunagi sisestada veebilehtedele, sh. internetipangas!
- Internetipanka sisse logides kasuta alati PIN1-koodi. Kui selleks küsitakse sinult PIN2-koodi, siis katkesta kohe sisselogimine ja teavita juhtumist LHV Panka.
- PIN-kalkulaatori koode sisesta ainult siis, kui kasutad pangateenuseid. Ära jaga neid koode kellegi teisega.
Sinu vara ja andmete turvalisus on meie jaoks kõige tähtsam. Selleks, et saaksime sulle olla parim pangateenuse partner, palume sul oma andmeid hoida ajakohasena. Nii saame tagada sinu kontode turvalisuse, takistada pahatahtlikke tegevusi, teavitada kahtlust äratavatest tehingutest ja seeläbi kaitsta sind võimaliku rahalise kahju eest. Ühtlasi peavad pangad järgima ka seaduseid, mis on seotud rahvusvahelise rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamisega.
Mida saad teha sina?
- Veendu, et sinu kontaktandmed oleksid õiged. Uuenda alati vähemalt kord aastas oma andmeid mobiili- või internetipangas. See annab meile võimaluse sinuga vajadusel kiiresti ühendust saada. Näiteks maksete andmete täpsustamiseks või veendumaks, et just sina oled välismaal oma pangakaardiga tehingut tegemas.
- Kinnita oma e-posti aadress. Saadame sulle e-kirja, kus palume oma e-posti aadress kinnitada. Nii saame olla kindlad, et antud e-posti aadress kuulub sulle ja saad olulise info alati kätte.
Loe lähemalt
Tutvu täpsemalt kliendiandmete töötlemise põhimõtetega.
Kui märkad oma kontol ülekannet, mida ei ole teinud sina, teavita sellest kohe LHV Panka. Nii saad ära hoida oma konto väärkasutuse.
Mida saad teha sina?
- Kui sinu kontol on tehtud kahtlasi tehinguid, anna meile sellest koheselt teada, helistades LHV Panga klienditoe telefonil 6 800 400 või kirjutades aadressil info@lhv.ee.
- Hoia internetipangas oma kontaktandmed värskena, et saaksime vajaduse korral sinuga kiiresti ühendust võtta.
Mobiiliäpi kaudu saad juhtida oma pangakaardiga seotud limiite ja teisi kaardiga seotud funktsioone.
Mida saad teha sina?
- Et kasutada mobiiliäppi mugavalt, ilma iga kord sisse logimata, seadista oma mobiiltelefonile ekraanilukk.
- Seadista mobiiliäpis oma kaartide limiidid. Nii saad hoida need vaikimisi väiksena, mis on turvaline. Ainult suurema ostu jaoks muuda limiiti mugavalt äpis – ilma pangakontorisse tulemata.
- Viipemakselimiite saad ise internetipangas ja mobiiliäpis seada, samuti saad viipefunktsiooni välja lülitada.
Kui tuvastame sinu autentimisvahendi kuritarvitamise, blokeerime ajutiselt selle kasutamise, et tagada sinu pangakonto turvalisus. Seejuures saad sa kasutada edasi teisi autentimisvahendeid ja jätkata meie pangateenuste kasutamist.
Kui me näiteks blokeerime ründekahtluse tõttu ajutiselt sinu PIN-kalkulaatori kasutamise, saad endiselt kasutada pangateenuseid Smart-ID-ga.
Mida saad teha sina?
- Ära jaga oma kasutajatunnust ega parooli kunagi teiste inimestega.
- Kasuta pangateenuste puhul alati kordumatut parooli. Ära kasuta sama parooli mitmes keskkonnas.
- Ole hoolas ja muuda oma parooli korrapäraselt, näiteks kord poole aasta jooksul.
Kui soovid saata faile turvaliselt LHV Pangale, siis krüpteeri need DigiDoc4 tarkvaraga. Selleks vali adressaadiks „AS LHV Pank: Turvaline infoedastus“ ja seejärel krüpteeri dokument. Loe lisa.
Peame oluliseks harida LHV töötajaid infoturbe teemal. Seepärast koolitame ja hoiame end pidevalt kursis uudiste ning uute küberohtudega, mis puudutavad meie töövaldkonda.
Hindame kõrgelt eetiliste ja heatahtlike turvaspetsialistide tegevust, mis aitab meil muuta oma teenused veel turvalisemaks.
Kui oled avastanud mõne meie teenuse turvanõrkuse või vea, mille parandamise järel võiks teenus olla veelgi turvalisem, siis teavita meid sellest aadressil security@lhv.ee. Lisa palun selle veebilehe aadress, kust sa puuduse leidsid, ja kirjelda lühidalt, milles see avaldub.
Kui plaanid teadlikult meie teenustest turvaohte otsida, siis tee seda palun nii, et see ei häiriks meie pangateenuste toimimist. Hindame kõrgelt, kui teavitad meid sellisest tegevusest ette aadressil security@lhv.ee.
Teeme igakülgset koostööd eetiliste turvaspetsialistidega, kes järgivad vastutustundliku avaldamise põhimõtteid, ning tunnustame neid.
Teavita pettusest
Kui sulle on saadetud link, mis tundub kahtlane või oled saanud petusõnumiga lingi, edasta see meile.
Aitäh teavitamast!